FOLLOW ME: Istina o “Uticajnim” tviterašima!

Uđoh u tviter ludilo pre četiri i po meseca. Naravno, kriv je Kiza Torbica, ta unikatna spona koja deli virtualni od preobičnog sveta, stojeći sa obe noge na obe strane. Načukah se isto toliko (četiri i po soma) tvitova i nakupih skoro isto toliko pratilaca! Neko mi reče – postao si uticajan tviteraš! E, ajmo malo na tu temu! Nisam postao! Još uvek sam zdrav!

Moj prvi utisak glasi: 90% samozvanih “uticajnih tviteraša” su teški debili… Ali, teški! To su mahom oni što su prvi počeli, u vreme dok smo mi još uvek zigovali, cirkali, išli na tekme, skupljali slajbe i radili sve što rade mladi. Uglavnom su to štreberoliki tipusi kojima već na prvi pogled provališ da im je dugo držanje laptopa na krilu spalilo muškost! Upravo nju nadoknađuju javnim veličanjem svog uticaja, one nevidljive tvorevine koja se ne promoviše. Jer, uticaj je je kao “izgovoreni maler”, čuveno pravilo da umesto da pomisliš u sebi – naglas kažeš ono što ne želiš da ti se desi! Nisi uticajan ako se uticajem kurčiš! A jesi kurac ako misliš da ćeš ga nadoknaditi uticajem!

Presterilni su! U razgovoru retko koriste lokalizme i žargone “iz kraja”, verovatno voze kola s produženim gepekom, nose košulje na šav ili džempere s grbom. “Nikad ne bi pristali da uđu u masone”, iako im niko nikad nije ni ponudio. Njihova je bila ona specijalka, čuvena lopta koju su imala deca imućnijih i zbog koje su, iako s dve i po leve noge uvek morali da budu u timu. Na vreme su provalili da je onlajn budućnost, prešaltali se odmah posle MS DOS-a i sad se ponašaju kao da su sišli na Mars!

Svojstven im je efekat “staklene tašte”… Dakle, gledaju kroz vas kao što vi, uz rutinski klimoglav gledate kroz taštu, dok vam priča zilioniti put o važnosti taštine praznine. Sve vaše je zanimljivo, ali sve njihovo je zanimljivije. Jer, oni su uticajni!

Među njima ima i od ranije poznatih njuški. Njihovo “uticajan sam” ima posebnu težinu.
Uticaj nije pitanje poznatosti, uticaj je pitanje poštovanja… Pre svega poštovanja onih kojima tvituješ, pa tek onda poštovanja koje treba da zaslužiš od onih koji te prate i zbog kojih bi i trebalo da tvituješ, makar jednako koliko i zbog sebe! Tviter nije naivna igračka, makar ne koliko se naivno ponašaju samoproklamovane guru veličine. Od onih koji to zaista i jesu nikad nećete čuti priznanje da su na bilo koga i na bilo koji način prebitno uticali! Plašim se da je zbog tih uticajnih, sve manje nas koji više volimo da negde, u nešto ili nekog ističemo!

Među uticajnima mahom nema dobrih frajera! Ima ih uglavnom među onima koji ih hejtuju. Možda baš zato i mrze jedni druge!

Posebno odvratna kategorija “uticajnih” su oni kojima plaćaju da tvituju! Da se odmah razumemo, treba napraviti razliku između ljudi koji žive od tvitera i tvitova i onih rent-a-tvit ciketana. Onih navlakača, “pogledajte moj post o toj stranci, tom proizvodu” njuški, onima koji “šatro dobronamerno” hvale jednu opciju, pozivaju na konzumiranje određenog brenda, turističkog mesta, određenih likova (mahom uticajnih van tvitera). To je kancer tvitera! Ne zato što on ne treba da se koristi za promovisanje, naprotiv, već zato što se to radi na dripački, providan i seljački način!

Samozvani uticajnu su prepoznatljivi po “ja, pa ja” tvitovanju. Takvi atenšn frikovi su tu najmanje bitni, a prepoznaju se lako… jedan drugog hvale na sva usta, osluškujući eho zajedničkih pratilaca kao raspomamljeni mufloni. Vojvode i serdari!

Zanimljiva stvar je i činjenica da oni koji ih prate to rade u najmanje 80% slučajeva zbog drugih. Zanimljivija mi je mazohistička činjenica da ih retko otprate čak i kad im se “uticajni” popnu na kurac! Valjda i to rade zbog drugih! Ipak, na vrhu zanimljivosti je suluda ubeđenost “šatro uticajnih” VIP tviteraša da su proroci, obdareni mislioci ili prefrajeri samo zato što ih prati zilion kojekakvih zumbula, što jajolikih, što jajoimenovanih… Njihova vantviterska poznatost ovde nije uticaj! To je samo iluzija! I svako verovanje u suprotno je nezalečeni kompleks ili glupost. A glupost je posebno uočljiva kategorija na Tviteru, jer on je kao kap veniša na čistoj crnoj majici. Ne skida fleke, pravi ih! Zato je obaveza i odgovornost onih sa bezbroj K pratilaca daleko bitnija od merenja “čiji je veći i od zahvaljivanja jubilarnom ciklionitom “fenu” i obećanjem da će srećnom foloveru pokloniti kasetu “Best of Sejo Kalač”.

Da, i sam pratim te “ja sam uticajan” likove. Uglavnom iz radoznalosti, želje da i od njih naučim kako ne treba, ali i zbog svesnosti da ima 10% uticajnih koji nisu teški debili. Neke druge pratim iz razloga zbog kojih sam se kao džanki i navukao  na tviter – jer me čine nasmejanim, opuštenim i njima bliskim. Zašto su za mene Brkajlija, Ničim izazvan, Ćelava ti mama, Pokojna Mileva, Amfibolije, Vookela, Zijan Cerka, Ime Dedino, Spajder Pig, Ignjat,  (i mnogi drugi koje pratim, a nenamerno sam ih izostavio) uticajniji od onih koji su sebe nedavno okačili na nekakvu listu Uticajnih (koju su potom jedni drugima retvitovali do patetike)? Ne zato što su hejteri, već zato što su duhoviti, zdravi, drugačiji hejteri! Svetle tačke tamne strane sile meseca! Zato što hejtuju pretripovanost, zato što to rade unikatno, zato što gledaju u oči!

Onome što mi reče da sam postao uticajan, odgovor: Nisam postao, oduvek sam bio! Dovoljno za čip, možda i za pot… premalo za repot!

Ko se prepoznao, jbg, trebalo je da zna ko sam kad me je zapratio! Ko nije, prepoznaće se!

Daleko im lepa lajna!

P.S. Mrzim da pišem i pričam o sebi. Mrzim one koji me više vole zato što su me gledali, nego zato što su me čitali! Mrzim najviše one koji me mrze samo zato što su me gledali! Volim sve ostale! Čak i uticajne! Zato što me čitaju! I da, ova istina je samo moja i kao takvu ne tražim da je uzmete zdravo za gotovo.

P.S.S. Profesor Varagić mi je otkrio zanimljivo mesto koje ima svoje parametre za merenje uticaja. Klout.com. Nisu ga izmislili naši. I hvala mu na tome! Još samo da naučim kako se koristi!

19 thoughts on “FOLLOW ME: Istina o “Uticajnim” tviterašima!

  1. jednog dana sam deaktivirala nalog i shvatila da u RL sija sunce… pa jbt! #SMRTtwitter -u ;)

  2. Svaka čast! Nova sam na twitteru, ali već mi je jasno da se neki neosnovano nameću. Tako je i u životu, na poslu, u društvu. Kad saznaš kako se koristi merenje uticaja, podeli sa nama!

  3. Twitter me ne zanima puno ali tacno znam o cemu pricas i o kakvom tipu ljudi. Kod mene u kraju se rodio i ziveo jedan nas poznatiji DJ ali da to niko nije znao. Naime lik nikada nije bio na ulici, nikad se nikom nije javljao, nikad nije izlazio iz stana, niko nije ni znao za njega da postoji. Zbog bogatih roditelja koji su mu finansirali sve te sprave i opremu i moci interneta on postoje poznat u tom internet svetu i tu saznajem da je zgrada do mene a da niko iz kraja ne zna za njega. Mi obicna deca sa ulice, koji smo proveli detinjsto na fudbalu, basketu, gluvarenju, pivo ispred radnje..on nikad nije bio deo te price. E sad, on se sa profi fotografom slikao pored grafita u nasoj ulici . Kao ulicne fotke, ludilo DJ urban je, kapuljaca na glavi itd..da ima za fejsbuk, twitter , myspace i internet promociju generalno. Nikad on nije bio deo te ulice i tih grafita a pravi taj imidz na internetu.. Za te grafite smo mi odvajali po 100-200 kinti da bi se DJ slikao i pozirao…prejadno. Jasno mi je da je taj tip ljudi u pitanju kod ovih uticajnih twiterasa..

  4. Pingback: Upravljanje e-reputacijom u praksi: Uspon i pad “uticajnih” tviteraša i blogera | Dragan Varagic

  5. Znači napisao si ono što bih i ja napisao da me ne mrzi i da sam uticajniji pa da to ima ko da čita.
    Al me mrzi (nemam kad) da pišem pa valjda zato i nisam uticajan.
    Inače, ja sve te uticajne pratim, a svakog 20-tog čitam, tako da oni medju 10.000 folovera nemaju ni par stotina koji to čitaju.

  6. Pingback: FB Aplikacije Blog – Upravljanje e-reputacijom u praksi: Uspon i pad “uticajnih” tviteraša i blogera

  7. Meni je jako žao što nisam tzv. uticajan tviteraš…:(
    Komšinica koja predaje siromašnoj deci skuplja odeću i potrepštine za njih; druga dama (majka troje dece iz BG) se ponudi da pošalje brdo odeće – i onda dva dana retvitujemo da se nađe BILO KO ko ide iz BG za NS i voljan je to da ponese.

    U nekim takvim slučajevima stvarno poželim da imam 10.000 followera…:(

    • Zato onima koj imaju više hiljada pratilaca, ne pada na pamet da budu društveno odgovorni jer imaju više ciljeve, i za tako “sitne stvari” ne žele da se cimaju.

  8. Nisam te ranije gotivio, ali posle ovog teksta sam dosta popravio mišljenje o tebi! ;-)

  9. Saša Jovanović-ćovek koji 3 puta zanimljivije piše, no što priča jedan na jedan,dva na jedan, ili obrnuto;utisak iz tv-rijalitija.

  10. Ma, koji su to “uticajni”? Čini mi se da pratim, iz gore navedenog, dvojcu. Nisu imali nikakvog uticaja na mene. Na moju malenkost uticaj ostvaruju moji drugari sa lajne koji su, odveć, pozitivni, vedri i nasmejani, sa svojim pravim problemima i takvim životom :)

  11. Pingback: [PREPORUČUJEM] 11 Linkova o Uticaju, Profesionalnom i Ličnom Pozicioniranju na Internetu | Mladen Stojanović